csütörtök, február 09, 2012

Köszegi szeles hétvége...

Hétvégi kimozdulásunk Magyarország nyugati csücskébe vezetett minket. Rita, Lóri és én meglátogattuk Kőszegen Szilvit (Rita és Lóri tesóját). Szombat hajnalban (03:35-kor) kezdődött a túra. Balassagyarmaton buszra szálltunk és Budapestig (06:00) meg sem álltunk. Itt Lóri csatlakozott hozzánk.

... a pályaudvaron, a jegykiadó automatánál ...
Vonatra szálltunk és köztes állomásként Szombathely felé vettük az irányt. Itt volt 5 percunk, hogy megtaláljuk a Köszeg felé induló vonatot.

... teázgattunk ... a főtér sötétben ...
Sikerült a mutatvány. Szilvi már várt minket az állomáson (11:35). Mocskosul hideg volt és mindezt még brutális erejű szél fűszerezte. Kellemetlen fél órás gyaloglás következett. A városközponton keresztül vezető úton egy pillanatra azért felmelegítettek a két évvel ezelőtti emlékek, amikor itt jártunk a Palóc Társaság által szervezett kiránduláson. Szerencsére innen már nem mentünk túl sokat a Domonkos rend házáig. Szilvi most itt lakik.

... a testvérhármas Kőszegen ...
Egy kis szobába vonultunk, ahol már meleg tea várt minket (átfagyott utazókat). Kellemes beszélgetés vette kezdetét. Persze sokat röhögtünk, viccelődtünk. Finom ebédet is kaptunk. Mivel nagyon hideg volt és durva erejű szél hordta a utcák porát, itt maradtunk az esti vonat indulásáig. Pedig tervben volt egy kis séta a városban... De ez majd valamelyik nyári napra marad majd :) Szóval az állomás felé igyekezve néhány másodperc erejéig még a város főterén megálltunk - elkattintottam néhány képet - majd folytattuk utunkat.

... Szilvi és én ... a kőszegi állomáson ... Rita és én ...
Az állomáson kis időt töltöttünk még a vonatunk indulásáig, majd elbúcsúztunk Szilvitől és útnak indultunk Szombathely felé, ahol ismét csak pár percünk volt az IC elérésére. Sikerült elérni. Igaz, hogy rohantunk, megtaláltuk, felszálltunk és már indult is :)

... a vonatülések, amiken nagyon furcsa minták voltak ...
... és mi ketten (itt Lóri fotózott) ...

Jó hangulatban telt az út Budapest felé. Közeledve egyre több hó látszott mindenhol. Útközben azt is megtudtuk, hogy a szélsőséges időjárási viszonyok miatt az "ícékre" (Inter City) nem kellett pótjegyet váltani. Akinek megvolt váltva, annak visszaadták a pénzét... Ez esetünkben 6 darab pótjegyet jelentett. :)

... egyszercsak arra lettem figyelmes,
hogy fura jel van a vonatablak alatti kisasztalon...
Nem volt véletlen... egy beépített sörnyitó :)

Akkor itt most következik a köszönetnyilvánítás:
Az éjszakát Lóri albérletében töltöttük. Külön köszönet érte. Poci! Neked meg a hálózsákért jár a köszönet. Ugyanis én az enyémet sikeresen otthon felejtettem. Éhségünket utazásunk alatt Rita anyukája által csomagolt hatalmas bagettek csillapították ("mamutlábak"). Ezekért is köszönet jár :) A rossz időtől és a orrfolyós náthámtól eltekintve összességében nagyon jól éreztem magam. Szilvi, Rita, Lóri, köszi még a társaságért és az idegenvezetésért is :)

Rita írta...

milyen darázsfejű képeket raktál fel rólam, mi? :D mindent magunkra húztunk amink csak volt, olyan hideg volt, nem érdekelt, hogyan nézünk ki :))

robertfagyasblog írta...

Hozott anyaggal dolgoztam :)))))
Brrrrr... tényleg nagyon hideg volt.