kedd, szeptember 09, 2014

Zopo ZP780


"Egy kínai cég, kínában gyártott, kínai telefonja"

Egy HTC One V telefon szolgált 2 évig. Próbált hű lenni, de legnagyobb hibája az volt, hogy mikor telefonálni szerettem volna, nem bírta betölteni a telefonkönyvet... Összességében szerettem, mert igazán kézhez álló darab volt. 2 év elteltével - majdnem napra pontosan - a display amolyan kisebb fantom mozgásokat kezdett csinálni. Magától belement a menübe, vagy épp elindított magától valamit. Kicsivel később már írni sem tudtam, mert "beragadtak" a virtuális billentyűzet gombjai. Hát mondanom nem kell gondolom, hogy milyen az mikor nem azt csinálja a telefon, amit akarunk. Elhatároztam hát, hogy keresek egy olyan telefont, aminek az ára nincs az egekben, de azért jó kis teljesítménnyel rendelkezik. "Kisebb" keresgélés után akadtam rá egy feltörekvő kínai márka - a ZOPO weboldalára, ahol érdekesebbnél-érdekesebb ajánlatok vártak. 



Ki is választottam egy készüléket ár-teljesítmény arányában. Egy Zopo ZP780-at rendeltem meg. Találtam budapesti értékesítőt és meg is rendeltem a telefont. 


Egy kis minimál dizajnos dobozkában érkezett a készülék. A dobozban volt maga a telefon (előfóliázva), egy usb-s töltő, headset egy elem és egy védő váz, amit a telefon hátuljára lehet felpattintani. 


A telefon egy szögletes darabnak mondható - nagyobb kezűek előnyben!  Stílusos, egyszerű dizajnos. A készülék két oldalán fém (és nem fémnek álcázott) díszlécelem található, bal oldalon a hangerőszabályzó 2 gombja, jobb oldalon a bekapcsolásért felelős kezelőszerv.


A display egy méretesnek mondható 5 colos  (IPS TFT, QHD, 960 x 540), aminek nagyon szép képe van. A gép lelke egy 4 magos 1,3 GHz-es MTK6582 proci, 4GB ROM, 1GB RAM segíti, hogy a ki is tudjon teljesedni az Android 4.2-es. Pörög is, ahogy kell. Azonnal ugrik mindenre. Ha más egyéb belső tulajdonságait kellene megemlíteni, akkor van benne GPS, Bluetooth. Természetesen WiFi. Micro SD-t elfogad :) És ami a hab a tortán, hogy DualSim-es a kicsike. Egy normál SIM kártya és egy MicroSIM lapul a telefon belsejében (esetemben egy szlovák Orange és egy magyar T-mobile), ami nagyon okosan és profin kezeli mindkét kártyát. 


Egy 8Mpix-es hátsó + LED és egy 5Mpix-es első kamera van beépítve a készülékbe, ami egész szép képeket készít. Sötétben nem egy bajnok, de nem ezért szeretem :)


Egy 1800mAh-s aku táplálja, ami állandó WiFi használat mellett 1-1,5 napig élteti. És ha már pontos gyári adatokat akarok említeni, akkor a méretei méretei: 145,2 × 71,74 × 8,25mm és amennyivel nehezebb vagyok tőle az kb. 125g :)

Egy kicsit nagynak tartom, de megszokható és a gyorsasága kárpótol a mérete miatt. Egyelőre szeretem nagyon :)

Nincsenek megjegyzések: