szerda, január 19, 2011

Pomelo, vagy úgy ís mondhatnám Citrus maxima :-)

Hát ettem már mindenfélét. Szeretem kipróbálni az újdonságokat - legalábbis, ami tetszik a szememnek :-) Így esett, hogy a karácsonytól megmaradt nagy sárga gyümölcsöt ma megpucoltam és ettem belőle. Az interneten utána néztem, hogy mi is ez a gyümölcsféle, majd hozzáfogtam megpucolni.
Állítólag Malájföld gyümölcse. Indiában és Dél-kínában termesztik. Héja jóval vastagabb, és savanyúbb, mint a grapefruitnak. Olyan, mint egy (túl)édes grapefruit. Ha jól emlékszem szilveszter környékén kóstoltam már, de nem is emlékeztem már milyen volt, mert szinte csak egy pici falatot ettem belőle.

Hááááát, nem nagy cucc. Nem mondhatom, hogy a kedvenc gyümölcseim közé tartozik. Egy kóstolót megért, de szinte biztos, hogy nem vennék a gyümölcsstandon

2 megjegyzés:

jozsefh2 írta...

A Pomelo az nem Citrus maxima hanem Citrus grandis!Amit írsz,hogy Citrus maxima az a Citrus decumana.De ez utobbi nem igen kapható boltokban.Legfeljebb pár mániákus gyüjtőnél.Az,hogy nem volt finom neked abból fakad,hogy a szállítás miatt/Kina,Taiföld,stb/nem éretten szedik le.Éretten finom!

robertfagyasblog írta...

Köszönöm a helyesbítést. Igazából információimat az internetről csempésztem a bejegyzésbe. Ha ott helytelenül írták, akkor én is azt tettem. Elnézést. És még egyszer köszönöm a helyesbítést.