szombat, július 20, 2013

Szlovákia ékkőtartói - kráterek az "utakon"

Ismét háborgok, de úgy gondolom jogosan... Ebben az országban mindent lehet... Nem elég, hogy eléggé elszigetelődtek már a határmenti falvak (buszjáratok hiánya, munkalehetőségek hiánya) , mostanra már nem kis túlzással lassan megközelíthetetlenek is lesznek ezek a falucskák. A "közutak" állapota ugyanis elérte a szinte járhatatlan szintet. És mivel nem főútvonal a közútkarbantartók(nak magaukat valló "szervek") nagy ívből lesz@rják...


Azt a személyt utaztatnám nap mint nap ezen a szakaszon - 90 km/h sebességgel - aki felelős azért, hogy ez idáig fajulhatott... De természetesen az illetékesek nem járnak errefelé... Meg ha véletlenül erre is tévednének, akkor azt nem a saját autójukon tennék, hanem szolgálati autón (annak meg mindegy mennyit kap... állambácsi téríti a károkat)... 

Sajnos a mellékelt fotók nem ábrázolják a legdurvább krátereket. De ha arra járok, biztos vagyok benne, hogy mérgemben írok még bejegyzést és készítek fotókat...

 Most is vissza kell fognom magamat, hogy ne sodródjak a politika mocskos vizeire... De az azért egyértelmű számomra (és gondolom nem csak az én számomra), hogy ez a környék a nagy szlovák politika térképéről lassan eltűnik... ide nem kell befektetni... Köszönhetően annak is, hogy már hosszú-hosszú évek óta hanyagolják a fejlesztéseket (gondolok itt a közutak állapotára is)... 

... A közutak az ország érrendszere... Ha egy szakaszon "dugulás van" az a szakasz hamarosan elhal ... 

Szomorú jövőkép, de ez van... És mindezt csak az utak állapotából vezettem vissza... Van még sok minden, amit hozzá lehetne tenni ehhez, de ez a bejegyzés most nem erről szól...

A két google térkép érdekesen ír a kijelölt szakaszokról - hogy időben mennyi idő alatt teljesíthető a ... 
Aki nem hiszi el, miért írok, ahogyan írok, látogasson el ezekre a szakaszokra! Meg fogja érteni, miért háborgok...

Csodálkozom, hogy még valami nagyobb baleset nem történt az említett szakaszokon... Defektekről, koppanásokról már hallottam, hogy voltak... De azon túl, hogy a sofőrök szidják a rendszert, szidják Ficíliát, saját zsebből javíttatját a kátyuk okozta károkat az autóikon más nem történik...

Gondolom a mentőszolgálat autói is örvendeznek, mikor rohanniuk kell, ha riasztva vannak egy-egy beteghez... Csak nehogy ők kapjanak defektet, vagy neadja Isten, hogy elkéssenek valahonnan a brutális útviszonyok miatt!

A piros "B" az kb. a sósári erdészház előtti szakasz, (átszakadt út, a magasabb autókkal már szinte már egy másik utat tapostak az "aszfaltozott" mellé) ami az erdőn keresztül vezet (ez a szakasz is brutális állapotban van), megy Ipolykér fölé, majd leereszkedik a faluba... A kereszteződésben (már ha sikerül a bombatölcsérnyi krátert kikerülni) balra fordulva Kovácsi irányába kerződik az igazi tankcsapdás útszakasz... Néhány napja jártam arra... Az egyik helyen meg kellett állnom, visszatolatnom, és másik "íven" menni tovább, mert majdnem levertem az autó alját... Komolyan mondom, hogy sajnálom azokat, akik nap mint nap ezen a szakaszon járnak. Az Ipolykér - Kovácsi szakasz valami kimondhatatlanul, minősíthetetlenül rossz állapotvan van. A szakasz a petői körforgalomig tart...

... autóval 9 perc??? ... ezt megnézném ahogy valaki teljesíti ...

Néhány fotó Ipolykérből (sajnos nem a legrosszabb szakaszon készültek a fotók...)








... és ami még hátra van az az Ipolykér - Ipolyvarbó szakasz... Kérben a falun átvezető út szerintem a legbrutálisabb...  Egy kis ízelítő:

... autóval 7 perc??? ...

a két térkép a maps.google.com-ról van






Viva Szlovakisztán!!!!


1 megjegyzés:

bertokkft@digitalvac.hu írta...

Szia Robi teljes mértékben egyet értek. Sok évvel ezelőtt Vác Ipoly varbo kb ötven perc volt,most ez a szekasz amiről finoman fogalmaztál nekem minimum harminc perc..... Ui:Visszacsatolni, VESSZEN Trianon Üdv:Bertók Zoltán