kedd, szeptember 10, 2013

Nyúl a sütőben

Ezennel bemutatnám első sütőben sült négy emberes étkemet. Hétvégére baráti látogatást tett nálunk Bigyi és Poci(Tibi és Sziszi). Mozgalmas pár napot töltöttünk el így négyesben. De erről majd egy későbbi bejegyzésben számolok be :)

... Poci, Bigyi, én, és Rita a Vidámparkban ...

De mivel ez a bejegyzés nem erről szól, hagyom is ezeket a részleteket. Ami ide tartozik az az, hogy hoztak nyulat. Méghozzá lefagyasztva :) Mivel mélyhűtőnkbe nem nagyon fért el, míg ők várost (várat) néztek én elkészítettem első sütőben sült ételemet. 

Mennyiségekbe nem mennék bele, hogy miből-mennyi került a tálba - meg mert nem igazán tudom, csak úgy sacc/kb került bele minden - , csak arról számolnék be, hogy a miután lecsontoztam a húst, túzálló sütőtálba tettem(jénai), locsoltam rá egy kis oliva olajat, megborsoztam, megsóztam, felüdítettem egy kevés borral, karikára vágott hagymát tettem a húsok közé. Egy kis fokhagyma is került bele. Majd mikor mindezt összekevertem, lefedtem alufóliával és az előremelegített - először beindított - sütőbe tettem. Ezek után vártam a csodát :) Szeleteltem még krumplikarikákat is, ezeket is betettem sülni.

... a nagy mű  (sajnos csak telefonos fotó) ...

Mikor megérkezett mindenki, nem hitték, hogy nyulat sütöttem :) Nekem nagyon tetszett a kis hirtelen szakácskodás. Annak meg, hogy a végeredménye is sikeres volt, külön örültem. Olyannyira jó lett, hogy a két nyúlhúst nem fogyasztó hölgy is jóízűen falatozott ebből az étekből. Jó volt nézni, ahogy elfogy a tálból minden falat :) 

Nincsenek megjegyzések: