hétfő, május 01, 2017

Dnes(z)ka, Tres(z)ka

Tegnap egy kisebb bevásárlást ejtettünk meg az egyik közeli kisboltban. A hűtőpulthoz érve érdekes termékre lettem figyelmes. Nem is a termék volt érdekes, hisz úgymond  a Treska szinte "szlovák nemzeti étel"-nek minősül. Amin a szemem megakadt az a címkéje volt. Megtoldották ez "Z" betűvel a termék nevét (hogy itt Magyarországon is úgy ejtsék a majonézes tőkehalsaláta nevét, ahogy Szlovákiában?). Nem igazán értem a dolog miértjét.  


Akkor most képekben, hogy érthető legyek:



...  kép az internetről (bal oldal) ... ezt meg én fotóztam (jobb oldal) ...



Ami az ízét illeti én nem találtam semmi különbséget a Szlovákiában kapható és a most megkóstolt között. Gondolom ez is ugyanott készül, csak más címkét kap. De hogy miért nem maradhatott Treska azt nem értem. A Pepsi sem Pepszi, vagy a Snickers sem Sznikkersz...és még sorolhatnám...

Nincsenek megjegyzések: