péntek, július 05, 2024

YAMAHA KX-330 - hogy kazetta is szólhasson

 Egy újabb audio komponens lett a rendszer része. Helyet kapott a rendszerben egy magnó kazetta lejátszó is. Egészen pontosan egy 1990-es évjáratú Yamaha KX-330 típusú deck. 

Előkerültek a régi dobozokban tárolt kazetták a padlásról, szekrények mélyéről. Egyik-másik mosolyt csalt az arcomra, de volt olyan felvétel is - megboldogult nagymamám énekekelt fel néhány nótát - ami könnyet csalt a szemembe.   

Ahogy helyére került a magnó elhatároztam, hogy kipróbálom, hogy lehet feljátszani vele. Itt kellett rádöbbenjek, hogy a magnó sajnos nem tud feljátszani. Először azt hittem, hogy valamit nem jól kötöttem össze és az egyik facebook csoportban segítséget is kértem. 

Ekkor az egyik csoport tag (Mályi István) rám írt, hogy ő megnézné, megjavítaná a magnót. Egy budapesti ismerősén keresztül sikerült eljuttatnom hozzá Debrecenbe. Eltöltött ott néhány napot. A javításról folyamatosan kaptam a tájékoztatást, fotókat, videókat. Sőt még a magnó által készített felvételeket is kaptam digitalizálva. Ahogy az kiderült, az egyik nyomtatott áramköri panel egyik része volt eltörve.

Amint készen lett a javítás, precízen becsomagolva kaptam vissza a lejátszót. Mellé voltak csomagolva a kicserélt alkatrészek.

István remek munkát végzett. Nagy köszönet jár érte. Úgy működik a magnó, ahogy kell. Csak ajánlani tudom szakértelmét.  

A "Torony" tulajdonképp össze is állt. De erről majd egy másik részletező bejegyzésben írok. Hallgassuk, szeressük ezeket a feledésbe merült analóg eszközöket! Szólaljanak meg a kazetták!