csütörtök, március 03, 2011

Lensbaby MUSE... újabb őrület

Egy újabb álmom teljesült. Egy új optikával bővült fotós táskám tartalma. Már olyannyira, hogy el sem férek benne... Egy Lensbaby MUSE (double glass) lett a társam a fotózásban.
Pontosan nem tudom, hogy mikor találtam rá magára kifejezésre, névre, hogy Lensbaby. De abban biztos vagyok, hogy szinte azóta vágyakoztam rá, hogy kipróbáljam. Bennem volt, hogy kell egy ilyen és ebből nem engedtem. A következő néhány mesteri sort egy blogon olvastam. Idézem:

"A képmanipuláció őskorában méltán népszerű effekt-objektívek és a tilt-shift lencsék nászából származó porontyokra csak azok a perverzek gondolhatnak szép emlékekkel, akik életük során valaha kipróbáltak egy Lensbabyt."

Mától én is beléptem ezen "perverzek" klubjába. :-) Múlt héten rendeltem meg egy pozsonyi cégtől, ma hozta ki az UPS. Kipróbáltam, de még nem igazán találtuk meg a közös hangnemet :-)


a kicsomagolás folyamata képekben

Nehéz vele élesíteni, bár szerintem egy ilyen jellegű "objektív" nem is az élesség mintaszobra kell, hogy legyen, hanem azért a fura effekté, amitől egyedi. Node majd megszokjuk egymást :-)
Az objektív kb. 50 mm-es gyújtótávolsággal rendelkezik. Olyan a teste, mint egy rugalmas porszívócső. Behúzható és eltolható, minden irányba "kanyarítható" :-) Így van megoldva a fókuszálás és az "elmosódás effektje".
A rekesz nagyság szabályozását fém gyűrűkkel oldották meg, amiket egy mágnes tollal lehet kiszedni az objektív belsejéből. Behelyezésükkor 3 az objektivben elhelyezett mágnes rántja magához a "fémlapocskákat". Érdekes megoldás, de működik.
A Lensbaby Muse bővíthető különböző optikákkal, kiegészítőkkel, tartozékokkal. Mindenesetre elmondható, hogy érdekes jelenség :-) Örülök neki. :-) Remélem sok érdekes képet csinálunk majd...!!! :-)

Nincsenek megjegyzések: