szombat, május 14, 2011

Útjaink állapota... Újra felháborodtam...

Elmondhatom, hogy fél Szlovákiát heti szinten át utazom. Legalábbis a nyugati felétől a közepső régiókig. Bátran kijelenthetem, hogy utaink minősége már-már minősíthetetlen. Amint a lévai járásba érkezem az utak minőségét nem nevezhetjük minőségnek.
A legdurvább helyzet a hazafelé vezető útszakaszon található. Csak szlalomozva a lyukak között lehet közlekedni itt. Úgy is mondhatom, hogy balesetveszélyesen... A Zsély (Želovce) és Ipolykér (Kiarov) közötti erdős rész - Sósár útszakasza egy akadálypályához hasonlítható és nem nevezhetető közútnak. Igaz a folytatás is hasonló minőségű, de talán nem annyira durva. Esély nincs arra, hogy kátyúba szaladás (vagy inkább kráternek nevezném) nélkül végighaladjak ezen az útszakaszon.
Ma Ritával Inám felé tartottunk és megkértem, hogy az egyik krátert örökítse meg. Meg is tette.
Nem tudom milyen fórumon kellene úgy igazán felháborodnom, hogy annak bármilyen eredménye legyen. Nem tudom, hova kinek a zsebébe vándorolnak a pénzek, amiket utak felújítására kellene, hogy fordítsanak.

A Szlovákgyarmat (Slovenské Ďarmoty) előtti útszakaszt is "befoltozták"... Nem vagyok az utak építésének, és karbantartásának nagymestere, de az a módszer, ahogyan befoltozták... A kezüket eltörni kevés lenne - mondtam már el párszor... Egy adag forró aszfalt bele a kráterbe és tapicskoljuk le lapáttal... valami ilyen lehet a módszer...
Szóval siralmas állapotok uralkodnak az utakon - főleg Zsély (Želovce) és Ipolykér (Kiarov) között. Ha valaki erre jár lassítson, mert ott maradnak a kerekei !!!

Nincsenek megjegyzések: