csütörtök, január 23, 2014

Korniss Péter fotóelőadása

"Minden akkor kezdődött, amikor visszatértem a múltba"
Tegnap este ismét az Erzsébetligeti Színház adott otthont az Ingyenes fotóelőadások sorozat következő epizódjának, melyben Korniss Péter fotográfus tartott előadást. Előadást, ami olyan lebilincselő volt, hogy majdnem elfelejtettem kellő mennyiségű fotót készíteni, hogy színesebbé tegyem ezt a blogbejegyzést.


Egy igazi mesélő állt tegnap este a színpadon, aki élete egy szeletét tárta a közönség elé úgy, hogy megtűzdelte azt olyan fotókkal, melyek szintén meséltek.

"A képen annak lenyomatát őrizzük - ami volt"

Olyan fotósorozat, olyan pillanatai jelentek meg a kivetítőn, amely lekonzerválta az elmúlt időt és mutatott be olyan pillanatokat a múltból, amit napjaink fotósának már nincs esélye megörökíteni.


Néhány fotó, a kivetített képek közül: 
 







 Az érdekesebbnél-érdekesebb képek és a képek mellé szőtt gondolatok szinte elvittek abba a korba és szituációba, amikor és ahol a képek készültek. 

"Amikor tudatában voltak a csodának, hogy a fényképezőgép "megörökíti" őket"

A mindennapok, vagy épp ünnepek öröme, vigaszsága, levertsége, fájdaloma, és még sorolhatnám, mennyi érzés jött át a fotókból.



Nagyon örülök, hogy részese voltam ennek az előadásnak. Nekem személy szerint az eddigi előadások közül ez volt az, amelytől igazán feltöltődtem. Jó volt hallgatni Korniss Péter tanácsait, élet tapasztalatait, és azt, amilyen alázattal beszélt "A" fotózásról.


"Úgy gondoltam, a tárgyakat a múzeumok polcain, a viseletet a vitrinekben, a zenét és az éneket hangszalagon, a táncot pedig színpadon lehet megőrizni.
A fotográfia ajándéka, hogy megörökíthetjük a legtűnékenyebbet is: az embert - abban a világban, amelyet maga teremtett és éltetett."

(Az idézett mondatok Korniss Péter honlapjáról származnak.)

Nincsenek megjegyzések: